
365 er økologi for alle hver eneste dag
Opgaven
I 2014, før private label økologi for alvor blev mainstream, gik Coop forrest og skabte en ny serie af Faktas økologiske fødevarer og plejeprodukter. ”365 økologi” blev serien døbt, for i Fakta skal økologi være hverdagseje. Der skulle udvikles et emballagedesign, der evnede at skabe en rød tråd mellem de meget forskelligartede produkter – fra bodylotion over babymad til blåbær på frost.
Løsningen
Vi udviklede et fleksibelt design, der kunne favne hele produktsortimentet og binde de ændrede økologiske spisevaner sammen med det etablerede ansvarlighedsbrand, som Coop allerede var. Designet skulle sende et stærkt signal om, at hverdag og høj kvalitet godt kan være én og samme ting og ramme både i hjertet og i maven. På fødevareserierne skulle fokus i højere grad lægges på masser af food appeal og madglæde end på den gode samvittighed og ”frelst” økologi.
Kanaler
Emballage, instore, print

MARKETSQUARE SHOPPER INSIGHTS:
Fysiske tilbudsaviser er den mest benyttede inspirationskilde ved køb af dagligvarer: 49% af kunderne søger inspiration her. Til sammenligning søger 10% online.

365 økologi
“365 økologi” blev serien døbt, for i Fakta skal økologi være hverdagseje.
