Fakta logo en del af coop 365 økologi

365 er økologi for alle hver eneste dag

Opgaven

I 2014, før private label økologi for alvor blev mainstream, gik Coop forrest og skabte en ny serie af Faktas økologiske fødevarer og plejeprodukter. ”365 økologi” blev serien døbt, for i Fakta skal økologi være hverdagseje. Der skulle udvikles et emballagedesign, der evnede at skabe en rød tråd mellem de meget forskelligartede produkter – fra bodylotion over babymad til blåbær på frost.

Løsningen

Vi udviklede et fleksibelt design, der kunne favne hele produktsortimentet og binde de ændrede økologiske spisevaner sammen med det etablerede ansvarlighedsbrand, som Coop allerede var. Designet skulle sende et stærkt signal om, at hverdag og høj kvalitet godt kan være én og samme ting og ramme både i hjertet og i maven. På fødevareserierne skulle fokus i højere grad lægges på masser af food appeal og madglæde end på den gode samvittighed og ”frelst” økologi.

Kanaler

Emballage, instore, print

365 økologi logo udviklet til coop og fakta i forbindelse med emballagedesign udviklet af reklamebureauet Marketsquare

MARKETSQUARE SHOPPER INSIGHTS:

Fysiske tilbudsaviser er den mest benyttede inspirationskilde ved køb af dagligvarer: 49% af kunderne søger inspiration her. Til sammenligning søger 10% online.

365 økologi produkter, flåede Tomater, saft og havregryn i forbindelse med emballagedesign udviklet af reklamebureauet Marketsquare

365 økologi

“365 økologi” blev serien døbt, for i Fakta skal økologi være hverdagseje.

365 økologi sæbe emballagedesign udviklet af reklamebureauet Marketsquare

Lad os mødes

Book Nu