
Aktier er ikke kun for Wall Street
Opgaven
Alm. Brand og Børsen ønsker at gøre op med myten om, at aktiehandel kun er for de få indviede Wall Street typer med indsigt i verdens finansmarkeder og et risikofyldt liv i overhalingsbanen. Banken har udviklet et brugervenligt online-værktøj, hvor kunder selv kan købe og sælge aktier, og i samarbejde med Børsen ønskede man at bruge dette værktøj som løftestang for en aktivering af danskerne.
Løsningen
Marketsquare har udviklet ”aktiespillet.com”, der er en spilplatform, hvor almindelige danskere får mulighed for at investere et fiktivt beløb på aktiemarkederne ved hjælp af Alm. Brands online handelsplatform. Ved at give folk en hands-on oplevelse af, hvad det vil sige at købe og sælge aktier, kan vi på én og samme tid involvere målgruppen og afmystificere forholdet til aktiemarkedet. Spillet er forsynet med en række features og værktøjer, der øger deltagernes engagement og vidensniveau. Medie- og marketingsamarbejdet mellem Børsen og Alm. Brand løfter projektets samlede troværdighed og styrker kampagnens impact på målgruppen.
Kanaler
Spilplatform, website, film, online bannere, Social Media


AKTIESPILLET
Alm. Brands online handelsplatform giver folk en hands-on oplevelse af, hvad det vil sige at købe og sælge aktier, og vi får derigennem afmystificeret deres forhold til aktiemarkedet.