marketsquare

Kunde

Alm. Brand

Projekt

Koncept og App design

Aktier er ikke kun for Wall Street

Alm. Brands online handelsplatform giver folk en hands-on oplevelse af, hvad det vil sige at købe og sælge aktier, og vi får derigennem afmystificeret deres forhold til aktiemarkedet.

68.000 deltagere

Mere end 68.000 deltog i Børsens og Alm. Brands aktiespil 2020.

500.000 kr.

Var det fiktive startbeløb, som alle fik lov at prøve at forvalte bedst muligt.

Præmie

Vinderen af hele spillet modtog 250.000 kr. på Alm. Brands rigtige investeringsplatform.

Alm. Brands aktiespil giver helt almindelige danskere en hands-on oplevelse af, hvad det vil sige at købe og sælge aktier. Derigennem får vi afmystificeret deres forhold til aktiemarkedet.

Alm. Brands aktiespil er et spil, der giver danskere mulighed for selv at prøve ‘det der’ med at købe og sælge aktier. Det skulle give folk blod på tanden og lære dem om de grundlæggende præmisser for køb og salg af værdipapirer i et forsimplet, simuleret spilunivers.

Spillet skulle være let at forstå for så mange deltagere som muligt, uanset hvilken baggrund og erfaring den enkelte spiller havde. Derfor blev der foretaget nogle simplificeringer ift. det virkelige aktiemarked, så alle deltagere kunne fokusere på at spille med, udvælge og handle med spændende aktier og derigennem lære lidt mere om, hvordan man gebærder sig på aktiemarkedet.

Medie- og marketingsamarbejdet mellem Børsen og Alm. Brand løfter projektets samlede troværdighed og styrker kampagnens impact ift. målgruppen.

Hvordan virkede det?

Sådan fungerede Børsens aktiespil

#1 Profiloprettelse

Man oprettede en profil i spillet. Herefter oprettede man sin egen pulje for at spille mod venner, kolleger og familie.

#2 Investering

Man skulle investere 500.000 kr. ved at vælge aktier fra det danske, svenske, finske, norske og amerikanske marked.

#3 Køb, køb, sælg!

Nu gjaldt det om at screene og overvåge markederne for at finde ud af, hvornår der skulle handles.

#4 Øg chancerne

Man kunne blive klogere undervejs i spillet ved at læse og lytte til rådgivere fra Alm. Brand og artikler fra Børsen med alt fra baggrundsviden til staldtips.

Det var sjovt.

Men også lærerigt – på Marketsquare legede vi selvfølgelig også med og de fleste kom ud med et ret godt udbytte.

Her ses Marketsquares slutstilling, godt gået “Ritt B”!

Arkitektegnet website