
Japansk gadekøkken på dansk
Opgaven
Som én af ophavsmændene bag Sticks ’n’ Sushi kæden havde Jens Rahbek det bedste udgangspunkt, da han besluttede at skabe et nyt food-koncept med rødder i det japanske og koreanske gadekøkken. Konceptet fik navnet ”Yatai by Jens Rahbek”. Yatai betyder ”Gadekøkken”, og Marketsquare fik til opgave at skabe en visuel identitet og kommunikationsplatform.
Løsningen
Vi tog udgangspunkt i Jens Rahbeks japanske rødder og de historier, han havde delt med os fra sin opvækst og sine rejser i Asien. Resultatet blev et markant logo og en visuel identitet og kommunikationsplatform hvor japansk æstetik, rene linjer og klare farver blev kombineret med dansk uhøjtidelighed og glimt i øjet i stil og tone. Det visuelle udtryk skulle understrege, at Yatai er et tilgængeligt koncept uden dikkedarer og til priser, hvor alle kan være med, men fyldt med god smag og masser af tradition.
Kanaler
Website, emballage, POS


Award
I 2014 vandt Yatai sølv ved “International Creative Media Award” i Tyskland.

