marketsquare

Kunde

BLOX

Løsning

Brand Communication Film

P som i Purpose

Det er de færreste, der gider involvere sig i et fuldautomatisk p-anlæg. Men når der er Promille- parkering, gratis parkering til begyndere og bulebonus, så er det en anden sag. De to p-huse ejet af Realdania-fonden samt Securitas satte sig for at gøre noget godt for deres naboer. Og det fik en effekt langt ud over det forventelige.

DOKK1 og BLOX

Moderne parkeringsanlæg placeret i kulturhuse i hhv. Aarhus og Kbh. Anlæggene er fuldautomatiske til forskel fra dets konkurrenter i nærområdet. Arbejdet med p-husene har været fokuseret på at sikre forbrugerinvolvering i en lavinvolveringsservice.

Purpose der gav PR

Kampagnerne om gratis parkering til førstegangsparkanter og Promille-parkeringsaktiviteterne tiltrak sig massiv PR- omtale, som i sidste ende udmøntede sig i forbedret kendskab og en øgning af parkering i kampagneperioden.

Gratis Promilleparkering

Vi ved alle godt, hvad der sker til en god julefrokost.

Fra lavinvolvering til højinvolvering

DOKK1 og Blox tilbyder faktisk byens nemmeste parkering – det er et naturligt omdrejningspunkt for en kampagne. Men hvordan skal man få den travle forbruger til at involvere sig i noget så banalt som nem parkering?

Ved at gøre noget godt på en måde, der sikrer omtale. Ved at give gratis parkering til en særligt udfordret målgruppe nemlig nye bilister. Ved at lade dem parallelparkere mellem to hundehvalpe spredte budskabet sig. Det samme med Promille-parkering. En reminder om at lade bilen stå, der igen viste sig at være et effektivt PR-ben, som skabte stor omtale i lokale og sågar nationale medier.

Besøg BLOX eller DOKK1

68%

af de 18-29 årige er meget positive eller positive overfor reklamen, og angiver, at de har lyst til at parkere i DOKK1, efter de har set reklamen.

Game-changer på lejebilsmarkedet

Næste case