marketsquare

Kunde

Splash Media

Opgave

Outdoor

Outdoor som byfornyelse

En af de mest ikoniske bygninger i Danmark står foran en omfattende renovering og derfor skal den pakkes ind.

43,5 meter højt

Tårnet er placeret på Valby Bakkes højeste punkt, indviet i 1905, og byder på en udsigt til Roskilde, Køge og Øresundsbron. Tårnet bliver årligt besøgt af ca. 40.000 gæster. Et tal der er stort set uændret siden 1905.

Døde dyr i ZOO

“Den helt store satsning i sæsonen 2021 er 25 nye og livagtige modeller af dinosaurer, der opstilles rundt om i haven omgivet af hvert sit naturlige habitat.” Jørgen Nielsen, CEO, ZOO

1,2 mio. gæster

Næsten 1,2 mio. gæster besøger haven i et normalt år, og endnu flere passerer tårnet.

1 til 1 kopi

Tårnet er genskabt i 1:1. Tilsat lidt forhistoriske lianer og dinosaurer, der samtidig gør opmærksom på Zoologisk Haves udstilling af 25 fortidsdyr.

Byggeboom der giver opmærksomhed

I en tid hvor byggebranchen boomer, er der stilladser over hele landet. Men er der en grund til, at vi skal skæmme bybilledet hver gang et renoveringsprojekt eller byfornyelse sættes i gang?
Et godt eksempel på hvordan man kan skabe en positiv oplevelse for nærmiljøet, pendlere og turister, er et af landets største landemærker, der er ved at blive sat i stand fra top til tå: det 43,5 meter høje Zootårn.
En renoveringsopgave, som tiltrækker sig meget opmærksomhed givet den enorme størrelse.

En forskel for nærmiljøet

Opgaven for ZOO er et af de mere ikoniske eksempler på, hvor stor forskel man kan gøre for sit nærmiljø. Med sine enorme 2.500 m2 areal kan bygningen ses fra Østerbro til Valby, Rødovre og meget af indre København.

Ved at skabe illusionen om tårnet som om det er placeret i en fortids-dinosaurus-jungle, sikrer man både opmærksomhed om ZOO’s aktiviteter samtidig med, at man bevarer et ikon i Københavns smukke skyline.

Outdoor er mere end blot reklame

”I udlandet er der en lang tradition for at bygherrer værner om arkitekturen, samt det miljø/område som påvirkes, når der igangsættes renoveringer. Hvis man genskaber en flot facade uden på stilladset, værner man både om vores arkitektur og historie, samtidig med at man mindsker generne mest muligt for de mange tusinde mennesker, som dagligt passerer projektet.”

Ken Hansen, CEO, Splash Media

”Vi er vant til at arbejde med store formater. Men at arbejde med noget så enormt og så ikonisk som selve Zootårnet var lidt angstprovokerende. Resultatet taler dog for sig selv, for selvom tårnet er pakket ind, så tager det sig lige så godt ud, som før stilladset blev sat op.”

Peter Rainer, AD, Marketsquare.

Prisvindende visuel identitet for nyt streetfood-koncept

Næste case