KNI logo i hvid png

Digital nyskabelse i Grønland

Opgaven

Pilersuisoq er Grønlands største detailkæde. Den er ejet af KNI, der er Grønlands største handels- og servicevirksomhed, som binder hele Grønland sammen gennem livsvigtige forsyninger. Pilersuisoq har primært fokuseret på off-line kommunikation, der har størst gennemslagskraft i Grønland, men ønskede en løsning for at dele deres indhold via digitale medier også.

Løsningen

Vi skabte det digitale inspirationsunivers Mamarisavut, der betyder ”vores livretter” med opskrifter fra Pilersuisoq, masser af tips, gode råd og ”sådan gør du” contentfilm. Samtidig lancerede vi et community for grønlændere på Facebook med omdrejningspunkt i deres mad, sundhed og hverdag. Der produceres løbende indhold med det formål at indkapsle sjælen i det grønlandske køkken, der rummer en unik kombination af moderne mad, grønlandsk fangerkultur og traditionel, dansk mad.

Kanaler

Pilersuisoq laver mamarisavutunder kni til facebook af reklamebureau marketsquare

ANDERS STENBAKKEN – MARKETINGCHEF, KNI:

“Et Facebook community var en helt ny vej at gå i forhold til målgruppen, så det er en fornøjelse at se, hvor hurtigt, de har taget det til sig”

Pilersuisoq digital strategi etablere mamarisavut website af bureau marketsquare

Lad os mødes

Book Nu