toggle
LOGO DOKK 1

Bak lige ind mellem de to hvalpe

Opgaven

DOKK1 Parkering er et moderne parkeringsanlæg i kulturhuset DOKK1 i Aarhus, men har i en periode lidt under, at et vejkryds ved en indkørsel har været lukket. I forbindelse med åbning af vejkrydset, ønskede DOKK1 Parkering at skabe opmærksomhed og øget trafik til P-huset.

Løsningen

DOKK1 tilbyder faktisk byens nemmeste parkering, så det valgte vi at gøre til omdrejningspunkt for kampagnen. Det er bøvlet at parkere andre steder i Aarhus midtby. For at formidle, hvor bøvlet det er, tog vi udgangspunkt i en målgruppe, der er særligt udfordret; nemlig nye bilister. For at aktivere budskabet om, at det er nemmere at parkere i DOKK1, udlovede vi gratis parkering til alle, der havde fået nyt kørekort i 2019. For at få budskabet ud over rampen udfordrede vi nogle nye unge bilister ekstra ved at filme dem parallelparkere mellem to hundehvalpe! Denne contentfilm blev spredt på sociale medier til både de unge, deres venner og forældregeneration. Vi aktiverede også kampagnen gennem et effektivt PR-ben, som skabte stor omtale i lokale medier og gennem et partnerskab med kørelærerforeningen i Århus.

Kanaler

Film, Social Media, radio, PR

Parkering DOKK1 Facebook

MIA SOMMER-LARSEN – MARKETING MANAGER, SECURITAS:

”Det har været en fornøjelse at samarbejde med Marketsquare. De har lige fra dag ét demonstreret deres store indsigt i vores forretning og målgruppe. Marketsquare udviklede en position for vores parkeringsanlæg i DOKK1, som de aktiverede med en sjov, engagerende og imponerende effektiv kampagne."

KUNDEANALYSE

68

af de 18-29 årige er meget positive eller positive overfor reklamen, og angiver, at de har lyst til at parkere i DOKK1, efter de har set reklamen.

Lad os mødes

Book Nu