marketsquare

Kunde

Apotekernes

Kampagne

Forkølet Rådgivning

Tager du imod forkølet rådgivning?

Der er sket en kraftig brancheglidning indenfor apotekernes sortiment, hvor stadig flere aktører fra kiosker over dagligvarebutikker til online- udbydere forsøger at dække danskernes behov indenfor håndkøbsmedicin og plejeprodukter.

Hvem kan man stole på?

Trods de mange aktører er det stadig Apotekerne, som fortsat har markedets absolut højeste troværdighed omkring rådgivning indenfor disse kategorier.
Derfor skulle der udarbejdes et kommunikationskoncept, der får mindet danskerne om netop det.

Indsigten

Konceptet tager udgangspunkt i indsigten om, at danskerne stadig oftere søger ”gode” råd hos venner, familie, bloggere og andre selvbestaltede eksperter. Men i mange tilfælde aner de ikke, hvad de taler om, og mange råd er baseret på overleveringer og halve sandheder – i bedste fald uden effekt og i værste fald skadelige for folks helbred. Apotekerne derimod har højtuddannet personale, der rent faktisk evner at yde individuel og ægte rådgivning til deres kunder, og sætningen ”Få hellere et rigtigt råd hos os” blev omdrejningspunktet for kampagnen.

Aktiespil med 68.000 vindere

Næste case