marketsquare

Kunde

YATAI

Project

Brand Identity

Prisvindende visuel identitet for nyt streetfood-koncept

Yatai betyder ”Gadekøkken”. Vi udviklede den visuelle identitet helt fra bunden.

Award

Mobius. Excellence in Brand Identity

Yatai by Jens Rahbek

Jens Rahbek har japanske rødder. Han er også en af ophavsmændene bag Sticks ’n’ Sushi. Så forudsætningerne var i orden, da han skabte et nyt foodkoncept med udgangspunkt i japansk og koreansk gadekøkken. Vi fik opgaven at lave en visuel identitet, der understreger, at Yatai er tilgængeligt, uden dikkedarer og til priser, hvor alle kan være med – men fyldt med god smag og masser af tradition.

Japansk æstetik, dansk uhøjtidelighed

Vi lod os inspirere af Jens’ japanske rødder og de historier, han havde delt med os fra sin opvækst og sine rejser i Asien. Ud kom et markant logo og en visuel identitet (med tilhørende kommunikationsplatform), hvor japansk æstetik, rene linjer og klare farver fik følgeskab af dansk uhøjtidelighed og glimt i øjet i stil og tone. Det blev belønnet med en Mobius Award for Excellence in Brand Identity.

Game-changer på lejebilsmarkedet

Næste case