marketsquare

Kunde

MobilePay & Marketsquare

Projekt

Sæt pris på din by – Køblokalt

Sæt pris på din by

Stadig flere butikker og mindre byer er under pres og risikerer at bukke under for den stigende urbanisering og voksende nethandel. Prognoser viser, at op mod 1/4 af alle danske handelsbyer helt vil forsvinde, hvis trenden fortsætter. Derfor tog Marketsquare sammen med MobilePay initiativ til en ny årlig dag, der skal sætte fokus på nødvendigheden af at støtte den lokale handel.

33%

af danskerne synes, det er en væsentlig parameter i forhold til, hvor de lægger deres køb, at det gør noget positivt for det lokale butiksliv.

Køb Lokalt

Sæt pris på din by-projektet udsprang af findings i Marketsquares Shopper Insight studie.

326

butikker deltog aktivt ud af 350 inviterede

Vi skabte kampagnen ”Sæt pris på din by – køb lokalt”, der blev eksekveret i fire udvalgte danske handelsbyer. Kampagnen mindede borgere og beslutningstagere om, hvor afgørende den lokale handel er for byens fællesskab, sammenhængskraft, lokale foreningsliv og økonomiske udvikling.

Kampagnen, der blev bakket op af centrale spillere i dansk detailhandel – De Samvirkende Købmænd, KFI Erhvervsdrivende Fond, Landdistrikternes Fællesråd, De Lokale Ugeaviser og Dansk Detail – bestod af film, lokalannoncer, website, eksponering på Social Media og et omfangsrigt PR-arbejde i både lokal og national presse.

se mere

Prisvindende visuel identitet for nyt streetfood-koncept

Næste case