
Ram hverdagen med Q-Aid
Opgaven
Som det eneste stationsnetværk i Danmark har Q8 et samarbejde med Starbucks on the go. Det betyder, at man på alle stationer altid kan tanke førsteklasseskaffe, og Starbucks og Q8 ønskede at hæve kendskabet til samarbejdet. Kampagnen skulle køre i eksterne medier og side om side med en kampagne på stationerne, der satte fokus på Q8s food sortiment.
Løsningen
Kampagnen skulle køre i forbindelse med skolestart i august, og vi baserede den på indsigten, at det kan føles hårdt og meget virkeligt, når hverdagen rammer efter en lang sommer med ferie, sol og lavt tempo. Vi udviklede ”Q-Aid” sættet – et hverdagsoverlevelseskit bestående af en Starbucks kaffe og en croissant til en pris, hvor alle kan være med, selv ovenpå en trængt ferieøkonomi, og vi kommunikerede ”når hverdagen rammer” gennem film og en key visual, der blev indrykket på en række forskellige digitale platforme.
Kanaler
KARINA BRYRUP – MARKETING MANAGER, Q8:
“Vi har fået lavet en kampagne, hvor vi gennem et taktisk budskab skal styrke kendskabet til vores samarbejde med Starbucks on the go. Som altid har Marketsquare været yderst professionelle i alt fra det strategiske arbejde til hele produktionen af kampagnen.”



