Fra private label til own
brand equity

Opgaven

STARK Group, der står bag flere byggemarkedskæder i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Tyskland, er også ejer af flere private labels. For at stå endnu stærkere, besluttede STARK Group, at der skulle laves en own brand strategi med alt fra ny positionering på tværs af lande til ny CVI og kommunikationsplatform.

Løsningen
Med udgangspunkt i STARK Groups egne værdier og målgruppens behov, skabte Marketsquare og STARK Group den nye kommunikationsplatform, der for RAW indebar et farvel til redskaber, udstyr, arbejdstøj og det, der gør byggeriet indflytningsklart. Alt sammen for at kunne fokusere på byggematerialer.

Grundlæggende skal håndværkere kunne stole på de byggematerialer, de bruger, for det kan have store konsekvenser for både image og budget, hvis der sker fejl eller bliver gået på kompromis. Netop derfor betød RAWs relancering både en tydelig value proposition og en adskillelse fra de andre produktkategorier, så RAW kunne tage ejerskab på de byggematerialer, hvor det kan blive dyrt at vælge billigt.

Er der noget, kompromisløse håndværkere er enige om på tværs af grænser i Norden og Tyskland, så er det, at byggeriet skal være i orden. Der er mange måder at bygge på, men RAW er fundamentet, der kan imødegå alt fra skiftende vejr til stærke håndværkstraditioner og stigende krav fra byggeindustrien. RAW kalder dette ”The way we build”. Det er den tillid, RAW nu er ved at bygge med ny CVI og kommunikationsplatform baseret på validerede indsigter.

Kanaler

Brand Guide / CVI, video, intern uddannelse, annoncer, tilbudsaviser, in-store, fagblade.

“The way we
build”

Lad os mødes

Book Nu