toggle

Rebranding på grønlandsk

Opgaven

Pilersuisoq er en kæde af 64 butikker fordelt over hele Grønland. Kæden er en del af KNI, som har forsyningspligten i Grønland fra den mindste bygd til den største by. Det var derfor også nærliggende, at en ny visuel identitet i højere grad skulle afspejle det Grønland, som Pilersuisoq leverer dagligvarer til og at repositionere kæden som en ægte grønlandsk detailhandler.

Løsningen

For at støtte den nationale identitet og ikke mindst den lokale differentiering i byerne og bygderne, blev det besluttet, at den nye butiksoplevelse især skulle reflektere den grønlandske kultur, historie og det unikke ved hver enkelt bygd. Med andre ord var opgaven at flytte designet fra generisk til et supermarkedsdesign med tydelig grønlandsk identiet. Den stærke grønlandske kultur afspejles især i lokale portrætter, de karakteristisk træhuse og lokale symboler fra de forskellige områder i Grønland. Med andre ord blev lokale elementer fra den grønlandske kultur differentieret således, at den lokale befolkning havde noget at relatere til – et spejl af deres kultur og omgivelser. En oplevelse som ingen anden detailkæde i Grønland før har givet lokalbefolkningen og som dermed kan være med til at skabe øget national stolthed. Løsningen er i 2020 blevet tildelt en Red Dot Award i kategorien Brand & Communication Design.

Kanaler & kampagneelementer

CVI, butiksdesign, instore, tilbudsaviser, Social Media

Lad os mødes

Book Nu