toggle

Tager du imod forkølet
rådgivning?

Opgaven

Der er sket en kraftig brancheglidning indenfor apotekernes sortiment, hvor stadig flere aktører fra kiosker over dagligvarebutikker til online udbydere forsøger at dække danskernes behov indenfor håndkøbsmedicin og plejeprodukter. Apotekerne har til gengæld fortsat markedets absolut højeste troværdighed omkring rådgivning indenfor disse kategorier. Derfor skulle der udarbejdes et kommunikationskoncept, der får mindet danskerne om netop det.

Løsningen
Konceptet tager udgangspunkt i indsigten om, at danskerne stadig oftere søger ”gode” råd hos venner, familie, bloggere og andre selvbestaltede eksperter. Men i mange tilfælde aner de ikke, hvad de taler om, og mange råd er baseret på overleveringer og halve sandheder – i bedste fald uden effekt og i værste fald skadelige for folks helbred. Apotekerne derimod har højtuddannet personale, der rent faktisk evner at yde individuel og ægte rådgivning til deres kunder, og sætningen ”Få hellere et rigtigt råd hos os” blev omdrejningspunktet for kampagnen.

Kanaler

TV, dagblade, medarbejdersite, instore, fagblade

“Få hellere et
rigtigt råd hos os”

Lad os mødes

Book Nu