
Til kamp for bedre mad i kassen
Opgaven
Kombinationen af børn der ønsker sig nyt og spændende i madpakken samt travle og fantasiforladte forældre går ikke rigtig op. Derfor ville MENY gennem en kampagne i forbindelse med skolestart i august gøre opmærksom på, at der altid er masser af inspiration og gode, nemme opskrifter at hente hos MENY.
Løsningen
Vi skabte ”Gladpakke” kampagnen, hvor målgruppen er forældrene, men hvor vi ser situationen fra børnenes synspunkt og lader dem gå til kamp for bedre mad i kassen. Gennem børnenes egne historier om hvor meget madpakken rent faktisk fylder i et skoleliv, fik vi sat fokus på behovet for ny madpakkeinspiration. I centrum af kampagnen var en contentfilm, der kørte på Social, og som ledte trafik til MENY.dk, hvor forældrene selv kunne teste, om de skulle være blandt dem, der kunne have behov for nye madpakkefif.
Kanaler

Gladpakke
Gennem børnenes egne historier om hvor meget madpakken rent faktisk fylder i et skoleliv, fik vi sat fokus på behovet for ny madpakkeinspiration.


