toggle
Sæt pris på din by køb lokalt logo png

Til kamp for lokalhandlen

Opgaven

Stadig flere butikker og mindre byer er under pres og risikerer at bukke under for den stigende urbanisering og voksende nethandel. Prognoser viser, at op mod 1/4 af alle danske handelsbyer helt vil forsvinde, hvis trenden fortsætter. Derfor tog Marketsquare sammen med MobilePay initiativ til en ny årlig dag, der skal sætte fokus på nødvendigheden af at støtte den lokale handel.

Løsningen

Vi skabte kampagnen ”Sæt pris på din by – køb lokalt”, der blev eksekveret i fire udvalgte danske handelsbyer. Kampagnen mindede borgere og beslutningstagere om, hvor afgørende den lokale handel er for byens fælleskab, sammenhængskraft, lokale foreningsliv og økonomiske udvikling. Kampagnen, der blev bakket op af centrale spillere i dansk detailhandel – De Samvirkende Købmænd, KFI Erhvervsdrivende Fond, Landdistrikternes Fællesråd, De Lokale Ugeaviser og Dansk Detail – bestod af film, lokalannoncer, website, eksponering på Social Media og et omfangsrigt PR-arbejde i både lokal og national presse.

Kanaler

Køb lokalt

Sæt pris på din by projektet udsprang af findings i Marketsquares Shopper Insight studie

køb lokalt header

Over 300

Butikker tilmeldte sig og deltog aktivt med events og tilbud

MARKETSQUARE SHOPPER INSIGHTS:

33

af danskerne synes, det er en væsentlig parameter i forhold til, hvor de lægger deres køb, at det gør noget positivt for det lokale butiksliv.

Mobilepay - køb lokalt

Lad os mødes

Book Nu