Effektiv reklame bygger på forretningsforståelse og forbrugerindsigt

For 10. år i træk har MyResearch gennemført MyImage analysen, der belyser annoncørernes syn på de danske reklamebureauer og deres kompetencer. For os på Marketsquare har årets analyse været både interessant og positiv læsning.

Ikke mindst er vi ydmyge og stolte over, at annoncørerne har valgt at tildele os hele 3 topplaceringer: Vi indtager i år pladsen som nr. 1 ud af de 34 deltagende reklamebureauer på spørgsmålet om hvem, der “har god forståelse for kundernes forretning”. At det samtidig er det kriterie, der vægter tungest hos annoncørerne, når de skal vælge bureau, gør det bestemt ikke ringere. Herudover vurderes vi til at være nr. 2 på ”gode til forbrugerindsigt”, og som 3 på ”gode til at analysere og forstå data.

Når vi glæder os over resultaterne, er det fordi, det er rart, når der bliver lagt mærke til de kompetencer, vi hos Marketsquare over tid har arbejdet på at skærpe og synliggøre. Men naturligvis også fordi det bekræfter os i vores måde at arbejde på, når det netop er på de tre parametre, annoncørerne belønner os.

På Marketsquare er det et mantra, at al vores rådgivning og alle vores løsninger skal være baseret på en grundlæggende forståelse for vores kunders forretning, og respekt for det marked de bevæger sig på. Den tilgang, kombineret med en dyb forbrugerindsigt, danner udgangspunktet for vores arbejde. Den digitale udvikling påvirker konstant brugen af kanaler til både informationssøgning og køb, og en kontinuerligt opdateret indsigt i og forståelse for forbrugernes kunderejse og købsbeslutningsproces er således central hos os.

Derfor gennemfører vi årligt vores store Shopper Insights studie, der på tværs af 15 brancher kortlægger købsadfærd og købsoplevelser i både fysiske butikker og blandt e-handlere. Vi afholder også løbende inspirationsseminarer, hvor vi belyser udviklingen og diskuterer konsekvenserne for en effektiv marketingstrategi.

Vi er taknemmelige over at være beriget med en række stærke kunder, der ligesom vi tror på, at forretningsforståelse og forbrugerindsigt er et nødvendigt grundlag for at udvikle vedkommende, relevante og effektive kommunikations- og reklameløsninger. Vi glæder os til endnu et år sammen med dem alle, hvor vi i fællesskab får kunder til at handle.

Vil du høre mere om, hvordan vi arbejder med forretningsforståelse, forbrugerindsigt og købsadfærd? Så book et møde og få en præsentation af Marketsquare Shopper Insights og bliv samtidig tilmeldt vores nyhedsbrev.


*Ved tilmelding giver du Marketsquare tilladelse til at sende dig nyhedsbreve til den tilmeldte e-mailadresse samt benytte din e-mailadresse til at vise dig opslag fra vores Facebookside, såfremt du har en Facebookprofil. Marketsquare deler eller videresælger aldrig dine oplysninger.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte adm. direktør Jens Thrane-Møller på [email protected] / mobil 2084 6473 eller direktør Camilla Flindt Hjælmhof på [email protected] / mobil 5136 2685.