TOYS”R”US

Eksperter i Sommerferie


Kunde:TOYS"R"USKampagne:Eksperter i SommerferieBaggrund:Undersøgelser viser, at f.eks. en pool kan have stor indflydelse på, hvor meget en familie vælger at opholde sig i deres have i sommerperioden og TOYS”R”US vil gerne markedsføre deres store sortiment og ekspertise indenfor kategorien udendørs legetøj (pools, trampoliner, telte). Udfordring:Der er et øget pres på salg af udendørs legetøj fra mange spillere på markedet og TOYS”R”US havde behov for en fornyet tilgang til markedsføring af kategorien. Samtidig ved vi, at man ofte researcher en del på nettet, før man beslutter køb af større havelegetøj. I samme periode, som man typisk beslutter et sådant køb, beslutter man køb af sommerferier.Løsningen:Vi udviklede derfor et helt nyt kampagneunivers, hvor TOYS”R”US indtager positionen som ”Eksperter i Sommerferie”. Med virkemidler lånt fra rejsebranchen, blev pools, telte og trampoliner iscenesat som alternativer til den traditionelle ferierejse. Mediemixet havde øget fokus på den voksne målgruppe og levede hovedsagligt på Online medier. I en serie af contentfilm fulgte vi spanske Manuel, ejeren af et lille spansk ferieresort, og hans brave kamp mod de mange nye tiltag fra TOYS”R”US, der har gjort, at nordboerne i år har valgt at blive hjemme.