Få en strategi for medarbejderne som ambassadører på Social Media
Vi arbejder strategisk for vores kunder med værktøjet Employee Advocacy. Kort fortalt handler det om, at medarbejderne repræsenterer deres virksomhed eller organisation i deres sociale netværk.
Hovedparten af os har på et eller andet tidspunkt linket til et jobopslag for at få en ny kollega eller delt en god historie fra arbejdspladsen, hvilket reelt er en del af en brandingproces for virksomheden. Sandsynligheden for at content bliver delt på Social Media stiger markant, hvis det kommer fra en medarbejderprofil i forhold til fra en virksomhedsprofil. Social Media skaber nemlig bånd mellem mennesker, og når der er stærke relationer, bliver content delt og interageret med.
77% af danskerne bruger sociale medier
Marketsquare hjælper Employee Advocacy på vej som et strategisk led i virksomhedens markedsføring, rekruttering eller salgsproces. Vi betragter Employee Advocacy som et samspil mellem virksomheden og de ansatte. Begge parter giver noget, og begge parter får noget igen.
Virksomheden giver medarbejderen credibility og faglig ballast. Retur kommer trafik, opmærksomhed, branding og f.eks. leads, salg eller rekruttering.
Ofte starter en Employee Advocacy tilgang med undervisning i anvendelse af sociale kanaler som Linkedin eller Twitter værktøjer som Marketsquare også afholder kurser og workshops i.



