Forståelse for vores kunders forretning er afgørende
Hos Marketsquare benytter vi en række forskellige analyseværktøjer til at afdække og beskrive købsadfærd og forbrugsmønstre. De indsigter vores studier giver os er grundlæggende i forhold til forståelsen for vores kunders forretning, og den adfærd deres kunder udviser. Vi skal ikke bare vide hvad de gør – vi skal også vide, hvorfor de gør det.
Det er afgørende for at kunne yde den rigtige strategiske rådgivning, skabe stærke kreative koncepter og operationelt eksekvere retail-, marketing-, kommunikations- og reklameopgaver.
Vi kortlægger forbrugernes adfærd og præferencer
Ét af de primære værktøjer er vores Marketsquare Shopper Insights studie, hvor vi kortlægger og følger ændringerne i kundernes præferencer, både hvad angår deres adfærd i fysiske butikker og ved e-handel. Shopper Insights studiet gennemføres blandt mere end 2.500 respondenter på tværs af 15 brancher.
Vi afdækker bl.a., hvordan de danske forbrugere handler, hvor og hvordan de søger inspiration før og under køb, hvilke kanal-præferencer de har i relation til fysiske butikker og e-handel, og hvad der definerer den gode købsoplevelse. Vi har også mulighed for at gennemføre studiet i de øvrige nordiske lande.
Udover Shopper Insights studiet gennemfører vi løbende andre markedsanalyser, livsstilsanalyser og målgruppeanalyser. Vi arbejder både med kvalitative gruppeinterviews, one-on-ones og exit interviews samt digitalt baserede kvantitative undersøgelser.



