Vi rådgiver både detailhandlere, mærkevare- og servicevirksomheder
At fungere som strategisk rådgiver for vores kunder i forhold til branding, shopper marketing og aktivering er en vigtig del af Marketsquares DNA, og vi arbejder med detailhandelskæder, mærkevarer, servicevirksomheder, shopping centre og interesseorganisationer.
Vi arbejder med udgangspunkt i en række gennemprøvede værktøjer. Centralt er vores Shopper Insights, men herudover har vi også forskellige operationelle værktøjer som f.eks. MSQ Kunderejsen, MSQ årshjulet samt vores positionerings- og livsstils- og indsigtsværktøjer.
Vores strategiske værkstøjskasse og processer
Grundlæggende kan vores strategiske værktøjskasse deles op i to spor. Et brandingstrategisk spor, hvor vi hjælper kunder med at bygge brandets værdigrundlag, positionering, brand promise og kommunikationsplatform. Og et aktiveringsstrategisk spor, hvor vi arbejder med at udvikle konkrete marketing-, kanal- og kommunikationsstrategiske løsninger.
Det er sjældent, at to strategiske udfordringer er helt ens. Derfor anbefaler vi, altid at tilrettelægge en strategisk proces, hvor vi sammen med kunden, indkapsler den forretningsmæssige udfordring for herefter at præsentere det mest optimale Scope of Work for løsning af opgaven.
For en række virksomheder tilrettelægger og faciliterer vi også strategiworkshops. Det er ofte i tilfælde, hvor der er brug for en mere omfattende intern afklaring og/eller forankring på tværs af afdelinger og kompetenceområder eller ved udvikling/introduktion af nye brands.



