Kunde

Fritz Hansen

Opgave

Jubilæumskampagne

150 år med Fritz Hansen

Fritz Hansen fyldte 150 i år. Et jubilæum, men også en unik mulighed for at styrke masterbrandet.

Med 150 års historie, 76 designere, 230 forskellige designs og utallige innovationer er det en designarv så omfattende at alle historierne kunne ende med at kæmpe om opmærksomheden.

 

Jubilæumskampagnen stod derfor over for udfordringen at give hvert design og designer taletid, samtidig med at fokus skulle rettes mod masterbrandet i stedet for produkterne.

Globalt brand. Global medieindsats 

Kampagnen blev lanceret i Fritz Hansen Pavillonen til ”3 days of design”.

En global 2 minutters film, filmet på ikoniske Fritz Hansen-lokationer fra hele verden. Alt fra museumsgenstande til historisk arkivmateriale, og nyt content blev til én samlet historie med alle designerne og deres ikoniske designs.

150 år. 150 visioner

For yderligere at støtte designerne og deres innovationer, der havde formet mærket, blev der produceret en serie af individuelle content-historier med fokus på designerne og deres visionære innovationer.

Fra awareness til engagement

Alt content på alle platformene ledte ind til Fritz Hansens site, hvor man kunne fordybe sig i en omfattende infografisk heritage-film. Dermed blev de 3 forskellige content-tilgange skabt til at matche de forskellige behov i hhv. brede medier, instore, on-site og social.