Kunde
Elretur
Opgave
Digital aktivering
Fucker du med batterierne?
Den store batterikampagne og filmene med Bodil og Claes er med tredje ombæring udvidet fra at være en enstrenget awareness-orienteret indsats til nu også at indbefatte digital aktivering.
Om kampagnen
Fortællingen om Bodil og Claes er en af Danmarks mest populære ”offentlige kampagner”. Men trods stor sympati for batterisagen er der stadig mange batterier, som ikke leveres til genbrug. Derfor søger vi bevidst at involvere danskerne gennem digitalt content.
Gennemslagskraft
Aktiveringen digitalt skete uden at forringe kampagnens gennemslagskraft. Målt på budskabsforståelse og liking leverer kampagnen på så højt et niveau, at den er indstillet til Rambukken-prisen 2022.
Hykleri skaber engagement
De store kampagnefilm med Bodil og Claes er skræddersyet til at skabe opmærksomhed og liking. I den forlængelse har vi nu lanceret små svinere fra Bodil rettet mod alle os, som udviser hyklerisk adfærd i forhold til bæredygtighed.
Indsigten er, at de allerfleste af os jo kun er ”selektivt miljøbevidste”. Med den ene hånd indfører vi kødfrie dage og masser af kikærter, mens vi med den anden hånd stadig smider batterier i skraldespanden. Den dobbeltmoral er en fremragende tændsats, når danskerne skal involvere hinanden i kampagnen. For vi kender jo alle sammen en, der har fået ny elbil eller dyrker sin egen kompost, samtidig med at vedkommende stadig hælder sine batterier i skraldespanden.