Kunde
Spar Nord
Opgave
Jubilæumskampagne
Hele byens bank i 200 år
Når det handler om banker, så tænker de fleste danskere på milliardregnskaber og centralisering. Den lokale bankfilial er forsvundet fra bybilledet, og vi har svært ved at sætte navn og ansigt på den personlige rådgiver. I Danmarks femtestørste bank Spar Nord ser man lidt anderledes på den historie. Her er den lokale bank – drevet af handlekraftige lokale ildsjæle – omdrejningspunkt for byens vækst. Og for bankens vækst. Sådan har det været i 200 år, og den fortælling har vi nu hjulpet Spar Nord med at forløse.
Landsdækkende kampagne om lokale handlekraft
Spar Nords jubilæumskampagne er forankret omkring en række film, der alle fortæller historien om en bank, der lokaliserer – hvor andre centraliserer. Der er lavet en stor brandfilm samt en række proof of concept film med fokus på erhvervscases og bankens sociale engagement. Filmene danner overligger for bankens lokalt tilpassede aktivering gennem hele jubilæumsåret.
Kreativt easter egg
Alle kampagnefilmene er drevet frem af den samme distinkte voice over. Til at speake filmene valgte vi at samarbejde med Niels Roos. En person som de fleste af os bedre kender under kunstnernavnet Niarn. Niels er født og opvokset i Aalborg. Den by hvor banken startede for 200 år siden, og hvor Spar Nord stadig har sit hovedsæde.