Kunde

Meqqusaalik

Opgave

CVI og website

Fra private label til moderne amulet

Selv store historier skal sommetider have hjælp til at blive forløst. Sådan en historie er Meqqusaalik. Det er fortællingen om at gøre et private label til et brand, der skaber stolthed og tilknytning til målgruppen ved at aktivere den unikke grønlandske identitet og historie.

Skabt af grønlændere til grønlændere

Meqqusaalik outdoortøj er udviklet specielt til den barske grønlandske natur og hverdag. Det er testet af fangere og fiskere til at beskytte uanset, hvad der venter derude. Meqqusaalik forhandles på tværs af Grønland i de største byer og mindste bygder.

Kan et brand forbinde mennesket med åndeverdenen?

Meqqusaalik er det første grønlandske outdoor-brand, der er designet af grønlændere til grønlændere. Opkaldt efter en gammel hjælpeånd med en magisk fjerdragt, der kunne beskytte menneskene mod ondskab og uvejr. Et brand med en stor spirituel fortælling, der endnu ikke var fuldt forløst. Det var på tide at vække Meqqusaalik ånden til live igen.

Myten vækkes til live

En identitet begyndte at tegne sig. Et nyt logo blev født i form af Meqqusaaliks ansigt – smilende og venligt. Med fjerlignende, beskyttende hænder. Inspireret af gamle inuit-masker, tupilakker og illustrationer. Farvet af det grønlandske flag. Som en moderne amulet, der forbinder mennesket med åndeverden og beskytter mod mere end øjet kan se.

Mere stolthed og identitet giver mere salg

Så hvad sker der, når man fylder mere storytelling, mere indsigt og endnu mere kultur ind i brand?

Svaret er, at det grønlandske folk har taget så godt i mod det nye Meqqusaalik, at der skal gang i endnu større produktion for at følge med salget.

Næste case

All cases

City 2 brandfilm

Her er der plads til

City2