marketsquare

Kunde

KNI

Opgave

Prisvindende design

Prisvindende design

Ny brand identitet som reflekterer det Grønland, som Pilersuisoq er leverandør til.

Awards

Red Dot
European Excellence Award
Mobius 2020

64 butikker

Pilersuisoq er Grønlands største dagligvarekæde med butikker fordelt over hele Grønland.

Pilersuisoq er en kæde af 64 butikker fordelt over hele Grønland. Kæden er en del af KNI, som har forsyningspligten i Grønland fra den mindste bygd til den største by. Det var derfor også nærliggende, at en ny brand identitet i højere grad skulle afspejle det Grønland, som Pilersuisoq leverer dagligvarer til og at repositionere kæden som en ægte grønlandsk detailhandler.

 

 

For at støtte den nationale identitet og ikke mindst den lokale differentiering i byerne og bygderne, blev det besluttet, at den nye brand- og butiksoplevelse især skulle reflektere den grønlandske kultur, historie og det unikke ved hver enkelt bygd. Med andre ord var opgaven at flytte brand designet fra generisk til et supermarkedsdesign med tydelig grønlandsk identitet.

Løsningen er i 2020 blevet tildelt en Red Dot Award i kategorien Brand & Communication Design, en European Excellence Award og senest et Mobius Certificate for Outstanding Creativity.

Den stærke grønlandske kultur afspejles især i lokale portrætter, de karakteristiske træhuse og lokale symboler fra de forskellige områder i Grønland. Med andre ord blev lokale elementer fra den grønlandske kultur differentieret således, at den lokale befolkning havde noget at relatere til – et spejl af deres kultur og omgivelser. En oplevelse som ingen anden detailkæde i Grønland før har givet lokalbefolkningen og som dermed kan være med til at skabe øget national stolthed.

 

 

P som i Purpose

Næste case