Farvel gætterier.
Velkommen viden.

Forståelse for kundernes forretning

Marketsquare Shopper Insights

På Marketsquare gør vi brug af analyser, værktøjer og brandmodeller, der bidrager til at afdække og forstå komplekse marketingproblemstillinger. Konkret viden og indsigt er fundamentet for vores rådgivning og vores kreative løsninger.

Hvert år gennemfører vi vores store Marketsquare Shopper Insights studie med deltagelse af knap 3.000 respondenter. På tværs af 14 brancher undersøger vi kundernes holdninger og konkret købsadfærd. Vi afdækker købsovervejelser, hvilke kanaler forbrugerne gør brug af gennem købsrejsen, og hvilke værdier og drivers som opleves relevante hhv. online og offline. Vi måler på alt fra kendskab og præferencer til konkret adfærd. For hvad er det egentlig, der afgør, hvor forbrugerne lægger deres penge?

Studiet giver overraskende og tankevækkende data, som afslører store forskelle i præferencer og adfærd på tværs af brancher. Analysen giver også ny viden om forbrugernes vægtning af forskellige bæredygtighedskriterier, ligesom vi har et Retail Brand Power delstudie, der afdækker hvilke udbydere indenfor hver kategori, som kunderne betragter som excellente, og hvorfor det er netop dem, de foretrækker.

Studiet er brudt ned på generationer Gen Z, Y, X samt Baby Boomers, og vi har et større delstudie, der stiller skarpt på Generation Z – de unge forbrugere som på en lang række parametre har nye og anderledes krav, holdninger og præferencer.

Marketsquare Shopper Insights 2024

Få en præsentation

Har du brug for indsigter om netop din branche, så er vi klar til at give dig en præsentation af Shopper Insights 2024 studiet. Kontakt CEO Jens Thrane-Møller eller COO Camilla Flindt Hjælmhof for en præsentation af det nyeste Shopper Insights Studie.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.