27.11.2019

1. december tiltræder David Asmussen som kreativ direktør hos Marketsquare, hvor han bliver en del af ledelsen.

Prisvindende kreativ direktør til Marketsquare

Prisvindende kreativ direktør til Marketsquare

Marketsquare har haft et travlt år med tilgangen af brands som Q8, Alm. Brand, SOS Børnebyerne og Securitas. Det har betydet udvidelser bl.a. i bureauets digitale afdeling, og nu oprustes der også med en ny kreativ direktør.

 

Den 1. december 2019 tiltræder David Asmussen som Creative Director og en del af ledelsen med en klar ambition om at løfte det kreative niveau på tværs af de mange kontaktflader, som Marketsquare håndterer for sine kunder. David Asmussen har en mangeårig karriere i branchen bag sig og kommer senest fra en stilling som kreativ direktør hos Orbit Red. David trådte sine kreative barnesko på bureauerne Leo Burnett, Euro RSCG og LivingBrands og blev i 2008 kreativ direktør på JWT, som bl.a. blev årets bureau 2011 og 2013.

 

David Asmussen udmærker sig ved at have vist sit værd på tværs af discipliner og har således både vundet design-, digitale-, craft’s, advertising og direct-priser gennem årene. David Asmussen har desuden været ekstern lektor og censor ved DMJX og siddet i Creative Circle’s bestyrelse i en lang årrække som juryformand.

 

På Marketsquare er der glæde over, at David Asmussen har valgt Marketsquare.

CEO Jens Thrane-Møller siger:

”Vi har prioriteret at bygge bureauet på seniorkompetencer inden for alle de områder, Marketsquare dækker.
Med David får vi en kreativ ressource i front, der har vist sit værd på en lang række kunder på tværs af brancher. David er af den sjældne race, der både er en prisvindende Art Director, tekstforfatter og konceptmager i ét, og vi ser virkelig frem til, at han skal være med til at gøre Marketsquare til et endnu dygtigere bureau.”

 

Det var en søgen tilbage mod et større full-service bureau, der gjorde et skift til Marketsquare attraktivt for David Asmussen:

”Jeg mener, at Marketsquare har fundet en bureaumodel, der i den grad peger fremad. Udover at de med deres 40 ansatte kan levere hele pakken 360 grader både online og off-line, så har de en holistisk tilgang til kunderejsen og fokus på både brand building og brand activation. Det kræver, at man har alle spidskompetencerne siddende ved samme bord, og det har de på Marketsquare. Forretningsforståelse og arbejdet med shopper indsigter er tydeligvis fokusområder på bureauet, og med det skift, der er i forbrugeradfærden i disse år, er det noget af det, jeg synes er allermest spændende at arbejde med. Jeg glæder mig meget til at komme i gang.”

 

Om Marketsquare
Marketsquare er ejet af CEO Jens Thrane-Møller, COO Camilla Flindt Hjælmhof og bestyrelsesformand Steen Halbye og har 40 ansatte. Marketsquare er et indsigtsbåret og brandorienteret bureau med fokus på at udvikle løsninger, der involverer og skaber handling. Bureauet arbejder B2C og B2B med både fysisk retail, e-handlere, brands og servicevirksomheder.

 

Om David Asmussen
Gennem årene har David leveret integrerede kampagner for både brands, retailere og servicevirksomheder herunder for YouSee, Stimorol, V6, Kellogg’s, Statoil, Arla, Royal Copenhagen, Oticon, Jägermeister og Procter & Gamble. David har en lang række nationale og internationale priser med i bagagen for mærker som Smirnoff, Baileys, Heinz, Dynaudio, Hamley’s, Kikkoman, C-more og Mazda.

 

Kontakt:
Jens Thrane-Møller, CEO & partner, +45 2084 6473, jtm@marketsquare.dk

David Asmussen, Creative Director, +45 5353 8914, das@marketsquare.dk