Kunde

IKEA

Projekt

IKEA København

1:1 med virkeligheden

I sommeren 2023 var åbning af IKEA København ikke til at komme udenom. Vi formåede ikke blot at kommunikere omkring åbningen, IKEA fik også slået fast, at hvis der er noget, de er gode til, så er det at udnytte hver eneste kvadratmeter. I stedet for at blive begrænset af individuelle specs og størrelser på diverse formater, så IKEA muligheder. Og arealer, der kunne indrettes.




Muligheder uden begrænsninger

At aktivere et kreativt koncept, der handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger. Og at engagere målgruppen, så der (også) blev skabt et fremtidigt fundament for at bruge IKEA KBH som en aktiv del af byen.

Kommunikation i nabolaget

Åbningen af det nye varehus bidrager selvfølgelig til IKEA’s samlede brand og image, men i første omgang var det vigtigst at kommunikere til de 659.350 nye naboer og opnåede med sucess en awerness score på 96%.